Gittiğim Şehirler:

12 Haziran 2013

Interlaken

Interlaken, Thun ve Brienz göllerinin ortasında bulunan bir kasaba olup, Alp dağlarını ziyaret etmek ve macera sporları yapmak için İsviçre'deki en uygun şehirdir.


Ulaşım (Luzern-Interlaken)

Bir önceki yazımda İsviçre'nin Luzern şehrini anlatmıştım.  Luzern'den Interlaken'a, methini çok duyduğum GoldenPass panorama treniyle 2 saatte gittim. Bu trenle seyahat edecekler için birkaç öneri:
  • Tüm vagonların üstünde panoramic yazsa da, sadece birinci sınıf vagonların pencereleri büyük. İlla ki büyük pencere isterim derseniz 24 CHF daha fazla ödemeniz gerekiyor. (Tek yön için fiyatlar: 31 CHF-ikinci sınıf , 55 CHF-birinci sınıf)
  • Internetten rezervasyon yaptırmak için ekstra bir ücreti gözden çıkarmanız gerekiyor. Biletinizi ise Luzern tren istasyonunun alt katında bulunan bilet gişesinden alabilirsiniz. 
  • Ben internet sitelerinin, "Mutlaka rezervasyon yaptırın!" gazına geldim, ama Mayıs sonunda tren bomboştu.Anlayacağınız yüksek sezonda veya haftasonu gitmeyecekseniz, rezervasyon yaptırmadan da Luzern tren istasyonundan Interlaken'a bilet bulabilirsiniz. 
GoldenPass  Tren'inden manzaralar: 











  
Interlaken'da Ne Yapalım??

Trekking: 
Interlaken'a gelmiş olanlar için trekking kesinlikle atlanmaması gereken bir aktivite. Daha önce trekking yapmadıysanız bile üşenmeyin.Yürüyüş süresi kısa ama birbirinden güzel manzaralarla mest olmanıza sebep olacak pek çok parkur mevcut. Mesela ben hosteldeki kızın önerisiyle 1.5 saatlik Grütschalp- Mürren rotasını tercih ettim. Eğer siz de bu parkuru seçerseniz, Grütschalp'e ulaşmak için sırasıyla şu adımları izlemeniz gerekiyor:
    • Interlaken tren istasyonundan trenle Lauterbrunnen'a gitmek (7.2 CHF)
    •  Lauterbrunnen'dan Grütschalp'e teleferikle çıkmak (8.4 CHF)
Gidiş yolundan görüntüler şöyle idi:

Lauterbrunnen İstasyonu



Teleferik'ten bir manzara
Lauterbrunnen'den itibaren manzaranın güzelliği karşısında dehşete düştüm. Aşağıdaki resimler  Grütschalp'ten Mürren'e yürürken çekildi.




 

Tekne Turu- Thun Şehrini Ziyaret
Interlaken'da yapabileceğiniz en keyifli aktivitelerden bir diğeri ise Thun gölünde yapılan tekne turlarına katılmak. Thun şehrine vardığınızda tekneden inip şehri gezebilirsiniz. Burası gerek müze sayısı gerekse turistik yapıları göz önüne alındığında, şehir gezmesi yapmak isteyen birisi için Interlaken’dan çok daha tatmin edici. Interlaken’dan Thun’a trenle de ulaşabilirsiniz.

Tekne turu sırasında karşıma çıkan eşsiz manzaralar;

 

 

Thun şehrini gezmeye başlamadan önce, istasyon binasında bulunan turizm ofisinden ücretsiz şehir haritası alabilirsiniz. Şehrin mimarisi o kadar güzel ki, ben bir süre sonra haritaya bakmaktan sıkılıp gelişigüzel dolaşmaya başlamıştım.Yine de şehrin en önemli yapılarından biri olan Thun Kalesi’nı ziyaret ettim. 

Thun Kalesi ve Thun şehrinden manzaralar